Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • parasite
    L&K
    • 2011
    • 1368

    Zamieszczone przez Pepcio
    Nie ważne na jakim biegu zostawisz samochód to silnik zawsze będzie się kręcił w tą jedną właściwą stronę ! Na biegu wstecznym tylko przełożenia decydują o tym że samochód jedzie do tyłu, silnik do tyłu się nie kręci
    Pod warunkiem, że akurat auto będzie się toczyć w tą stronę w którą normalnie by pojechało. Bo jeśli wrzucisz bieg i auto na górce stoczy się do tyłu kawałek to silnik też się przekręci w drugą stronę.
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz

    • jarekbarcaaa
      Ambiente
      • 2013
      • 204

      jak wy cudujecie matko i córko

      Komentarz

      • Ceed1
        Rider
        • 2012
        • 461

        że jak?

        Komentarz

        • jarekbarcaaa
          Ambiente
          • 2013
          • 204

          ja mam golfa 6 135000km 1.4tsi 122km 2011r i nic nie robiłem z rozrządem i o dziwo auto bez problemów jezdzi olej wymieniam co 15000km i spoko

          [ Dodano: Pon 12 Maj, 14 16:32 ]
          aa i zostawiam na biegu i reczny zaciagam tez

          Komentarz

          • Chris_M
            Ambiente
            • 2010
            • 108
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Zamieszczone przez jarekbarcaaa
            ja mam golfa 6 135000km 1.4tsi 122km 2011r i nic nie robiłem z rozrządem i o dziwo auto bez problemów jezdzi olej wymieniam co 15000km i spoko
            Więc powinieneś na kolanach iść do Częstochowy i podziękować Bozi, że tak masz. Bo inni tego szczęścia nie mieli, mój syn już dwa razy robił rozrząd u siebie, u mnie niedawno ten problem też się pojawił, a w Niemczech VW nawet ogłosił akcję i na swój koszt dokonuje naprawy rozrządów w samochodach po gwarancji, wyposażonych w silnik TSI.
            Pozdrowienia,
            Krzysztof

            Komentarz

            • krzysiek83wpr
              Rider
              • 2010
              • 362

              "Bo inni tego szczęścia nie mieli, mój syn już dwa razy robił rozrząd u siebie, u mnie niedawno ten problem też się pojawił..."

              Chłopie a skąd wiesz, ze jeżeli syn by nie zrobił rozrządu to by mu się rozleciał silnik?.. Wnioskuje po wypowiedzi, że pewnie zaklekotało pare razy, wszedł na forum OCP przeczytał, że jest źle i pojechał wymienić.

              A ja Ci mówię, że z tzw. klekotaniem przez pierwsze 2-5 sekund można zrobić jeszcze 50-100tys km bez dalszej usterki i to wcale bez chodzenia do Częstochowy.

              Minęło już 2 lata jak czytam co tu wypisujecie, a przez ten czas ani jednego przypadku przeskoczenia czy tam zerwania łańcuszka w ASO SKODA pod Warszawą.

              Komentarz

              • Chris_M
                Ambiente
                • 2010
                • 108
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                "Bo inni tego szczęścia nie mieli, mój syn już dwa razy robił rozrząd u siebie, u mnie niedawno ten problem też się pojawił..."

                Chłopie a skąd wiesz, ze jeżeli syn by nie zrobił rozrządu to by mu się rozleciał silnik?..
                Wcale tego nie wiem.

                Wnioskuje po wypowiedzi, że pewnie zaklekotało pare razy, wszedł na forum OCP przeczytał, że jest źle i pojechał wymienić.
                Gdy u syna pojawiło się klekotanie, którego wcześniej nie było, zaczął szukać informacji na ten temat w internecie. W języku polskim nic konkretnego nie było, a wśród skodziarzy temat jeszcze w ogóle nie był znany, ale znalazł mnóstwo informacji na ten temat na niemieckojęzycznych forach i tam też wyczytał o akcji serwisowej VW dla samochodów po upływie okresu gwarancji.
                Gdy pojechał do ASO z reklamacją, to na początku wciskali mu, że TTTM, ale gdy poprosił żeby mu to dali na piśmie, to przyznali że problem z rozrządem istnieje i że rozrząd w jego samochodzie kwalifikuje się do naprawy.

                A ja Ci mówię, że z tzw. klekotaniem przez pierwsze 2-5 sekund można zrobić jeszcze 50-100tys km bez dalszej usterki i to wcale bez chodzenia do Częstochowy.
                Czy pokryjesz mi koszta remontu silnika gdy uszkodzony rozrząd dokona generalnej demolki?

                Minęło już 2 lata jak czytam co tu wypisujecie, a przez ten czas ani jednego przypadku przeskoczenia czy tam zerwania łańcuszka w ASO SKODA pod Warszawą.
                Moje życiowe doświadczenie też wskazuje na to, że umierają zawsze tylko inni.
                Pozdrowienia,
                Krzysztof

                Komentarz

                • krzysiek83wpr
                  Rider
                  • 2010
                  • 362

                  Powiem CI w ten sposób. Ryzyko też jest jak idziesz ulicą i może spaść Ci na głowę meteoryt i kaput... Ale na ile oceniasz to ryzyko? 0.000001%? Bo ja opieram się na liczbach. Jeżeli na kilka tysięcy serwisowanych w ASO auto rocznie z tym silnikiem przez 2 lata nie padł żaden.. a klekotało wiele to o czymś to świadczy.

                  Tylko tyle.

                  Komentarz

                  • Chris_M
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 108
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                    Powiem CI w ten sposób. Ryzyko też jest jak idziesz ulicą i może spaść Ci na głowę meteoryt i kaput... Ale na ile oceniasz to ryzyko? 0.000001%?
                    Tak, faktycznie ryzyko bycia trafionym meteorytem jest minimalne, chociaż mieszkańcy Czelabińska mogą mieć na ten temat inne zdanie: http://www.tvn24.pl/raporty/deszcz-m...-nad-rosja,617
                    Więc z faktu, że Ty nie trafiłeś na silnik rozwalony przez awarię rozrządu, nie wyciągaj wniosku, że takie przypadki w ogóle nie są możliwe.
                    Pozdrowienia,
                    Krzysztof

                    Komentarz

                    • eaglemirek
                      RS
                      • 2010
                      • 14107
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez Chris_M
                      nie wyciągaj wniosku, że takie przypadki w ogóle nie są możliwe.
                      Ale nikt nie mówi o nie możliwości ale chodzi o demonizowanie problemu (coś na rzeczy jest ale też bez przesady) Ja mam CAXA z IV 2010 i prawie 90kkm ze starym rozrządem.
                      Zamieszczone przez Chris_M
                      mój syn już dwa razy robił rozrząd u siebie
                      Może są jeszcze jakieś czynniki eksploatacyjne na szybsze występowanie tej "awarii". A o tej akcji serwisowej w DE masz coś konkretnego :?: bo to, że ktoś komuś gdzieś to sobie w buty...



                      CB Harry II ASC + Triflex

                      Pozdrawiam Mirek!!

                      Komentarz

                      • krzysiek83wpr
                        Rider
                        • 2010
                        • 362

                        Tak, faktycznie ryzyko bycia trafionym meteorytem jest minimalne, chociaż mieszkańcy Czelabińska mogą mieć na ten temat inne zdanie: http://www.tvn24.pl/raporty/deszcz-m...-nad-rosja,617

                        Znam temat
                        Tak, ku jasności u mnie też występuje klekot przy co którymś odpaleniu auta po postoju. tyle, [b]że ja postanowiłem nic nie wymieniać do póki nie ma żadnych innych przesłanek niż 2-3s klekotu.

                        Tak a pro po, to moim zdaniem czynnikiem który zniszczył/szczy nie jedno auto przedwcześnie to wymiana oleju longlife co 25-30tys km. To jest realny czynnik.

                        Komentarz

                        • Chris_M
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 108
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Zamieszczone przez eaglemirek
                          Może są jeszcze jakieś czynniki eksploatacyjne na szybsze występowanie tej "awarii".
                          Myślałem, że ten temat jest tutaj wszystkim dobrze znany, ale jeśli pytasz, to zacytuję artykuł, który sporo wyjaśnia:

                          Volkswagen zidentyfikował błąd produkcyjny będący przyczyną problemów z łańcuchami rozrządu. Nie ma jednak pewności, czy producent wykaże gest dobrej woli

                          Błąd produkcyjny dostawcy łańcuchów jest bezpośrednią przyczyną wydłużających się i przeskakujących łańcuchów rozrządu w silnikach TSI. Takiej odpowiedzi udzielił przedstawiciel Volkswagena podczas rozmowy z magazynem Auto Bild.

                          Osoba zajmująca się dbaniem o zachowanie odpowiedniego poziomu jakości aut VW – Frank Tuch powiedział, że zły łańcuch rozrządu w silnikach 1.4 TSI to wynik zbyt wysokiego marginesu tolerancji poziomu jakości. Dostawca problematycznych części zbyt optymistycznie określił czas graniczny zużycia łańcucha. Producent wadliwej części przetestował używane auto z silnikiem 1.4 TSI, test wykazał, że łańcuch zostawia na zębach drobne rysy, a dodatkowo powstają opiłki.

                          Łańcuch zużywa się, to nie podlega wątpliwości. Auta z wadliwym elementem stanowią niewielki procent w ogólnej produkcji. Po wykryciu wady części zostały zmodyfikowane, dzięki czemu problem w autach z nowym łańcuchem nie występuje. Wyciągnięte łańcuchy powodowały problemy, a także awarie silników.

                          Jeśli masz samochód z wadliwym łańcuchem, bardzo ważne jest szybkie wykrycie problemu, dzięki czemu będzie można uniknąć poważnych awarii.

                          Problemy związane z łańcuchem występują też w innych modelach silników TSI: 1.2, 1.8, 2.0. W każdej jednostce problemy mogą być spowodowane przez różne przyczyny. W przypadku pierwszych jednostki 1.2 TSI, winna była pokrywa łańcucha. W silnikach 1.8 i 2.0 winę ponosił napinacz łańcucha, który był wymieniany w ramach akcji naprawczej – objęto nią 5000 samochodów. W jednostkach 1.8 i 2.0 EA888 problemy z łańcuchem rozrządu nigdy nie wystąpiły, silniki z tym oznaczeniem można było znaleźć w np. Golfie GTI.
                          - http://www.auto-swiat.pl/porady/czy-...rozrzadu/6kwp6

                          Jak pokazał czas, problem wciąż jeszcze nie został rozwiązany pomimo tych optymistycznych zapowiedzi.

                          A o tej akcji serwisowej w DE masz coś konkretnego :?:
                          Trochę na ten temat masz powyżej. Jak chodzi o to co syn znalazł na niemieckich forach, to w Niemczech właściciele VW wywalczyli sobie, że (piszę z pamięci) koszty napraw rozrządu w samochodach do pół roku po gwarancji VAG pokrywa w 100%, a w samochodach do roku po okresie gwarancji, VAG pokrywa w 50%.

                          UWAGA!
                          W następnym moim poście jest poprawka do powyższego zdania!


                          [ Dodano: Pon 12 Maj, 14 23:19 ]
                          Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                          Tak, ku jasności u mnie też występuje klekot przy co którymś odpaleniu auta po postoju. tyle, że ja postanowiłem nic nie wymieniać do póki nie ma żadnych innych przesłanek niż 2-3s klekotu.

                          To samo jest u mnie. Dopóki klekotanie trwa tylko przez kilka sekund i to tylko po chłodnej nocy, to jeżdżę dalej. Jednak nie mam wątpliwości, że problem będzie się zaostrzał i klekotanie będzie trwało coraz dłużej oraz zacznie się pojawiać coraz częściej. Wtedy trzeba będzie się zdecydować na naprawę.

                          Tak a pro po, to moim zdaniem czynnikiem który zniszczył/szczy nie jedno auto przedwcześnie to wymiana oleju longlife co 25-30tys km. To jest realny czynnik.
                          Nie twierdzę, że tak nie jest, chociaż przydałyby się jakieś merytoryczne argumenty na poparcie tej tezy.
                          Dosyć ciekawe spostrzeżenie na ten temat można znaleźć w innym artykule w Auto-Świat:
                          Kiedy psuje się silnik 1.4 TSI

                          Usterka pojawia się zwykle najczęściej przy niskich przebiegach, nawet już po 20-30 tys. km. Co ciekawe,
                          na problemy najbardziej narażone są auta użytkowane delikatnie, na krótkich trasach.
                          Pojazdy pokonujące duże przebiegi zwykle nie wykazują niepokojących objawów. Początkowo tego typu awarie uznawane były za odosobnione przypadki. W Niemczech, nawet w autach po gwarancji, właściciele mogli liczyć nawet na 70–proc. zwrot kosztów naprawy. Z czasem takich zgłaszających się do warsztatów przybywało, a producent stawał się coraz mniej hojny – wielu poszkodowanych za naprawy zapłaciło z własnej kieszeni.
                          - http://www.auto-swiat.pl/eksploatacj...-1-4-tsi/xykdv
                          Zarówno ja, jak i syn, eksploatujemy swoje samochody głównie w mieście, na niezbyt długich dystansach.
                          Pozdrowienia,
                          Krzysztof

                          Komentarz

                          • Pepcio
                            Drive
                            • 2012
                            • 88

                            Zamieszczone przez parasite
                            Zamieszczone przez Pepcio
                            Nie ważne na jakim biegu zostawisz samochód to silnik zawsze będzie się kręcił w tą jedną właściwą stronę ! Na biegu wstecznym tylko przełożenia decydują o tym że samochód jedzie do tyłu, silnik do tyłu się nie kręci
                            Pod warunkiem, że akurat auto będzie się toczyć w tą stronę w którą normalnie by pojechało. Bo jeśli wrzucisz bieg i auto na górce stoczy się do tyłu kawałek to silnik też się przekręci w drugą stronę.
                            W sumie racja, nie pomyślałem 1:0 dla Ciebie
                            Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                            ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                            Komentarz

                            • Chris_M
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 108
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Dość istotna poprawka do mojej poprzedniej wypowiedzi. Napisałem:
                              Jak chodzi o to co syn znalazł na niemieckich forach, to w Niemczech właściciele VW wywalczyli sobie, że (piszę z pamięci) koszty napraw rozrządu w samochodach do pół roku po gwarancji VAG pokrywa w 100%, a w samochodach do roku po okresie gwarancji, VAG pokrywa w 50%.
                              Dobrze, że zastrzegłem się że piszę z pamięci. Znalazłem ten artykuł o którym pisałem i wynika z niego, że w Niemczech w samochodach do 3 lat lub 100 tys. km VW pokrywa całość kosztów wymiany łańcucha rozrządu, w samochodach do 6 lat lub 200 tys. km - połowę!
                              Pozdrowienia,
                              Krzysztof

                              Komentarz

                              • LUKI
                                RS
                                • 2005
                                • 5776

                                Chris_M, ale to są Niemcy, a to jest zajebista różnica :!:
                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                Komentarz

                                • Chris_M
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 108
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Zamieszczone przez LUKI
                                  Chris_M, ale to są Niemcy, a to jest zajebista różnica :!:
                                  Oczywiście, że zdaję sobie z tego sprawę, ale wczorajszego posta wysłałem przede wszystkim dlatego, żeby sprostować nie do końca prawdziwą informację, którą wcześniej podałem.
                                  Pozdrowienia,
                                  Krzysztof

                                  Komentarz

                                  • loyd
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2342

                                    Moja skoda (0becnie jeździ ojciec) ma już 100 kkm - terkota jak terkotała i poza tym wszystko ok :wink:

                                    Komentarz

                                    • Chris_M
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 108
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Zamieszczone przez loyd
                                      Moja skoda (0becnie jeździ ojciec) ma już 100 kkm - terkota jak terkotała i poza tym wszystko ok :wink:
                                      A kiedy była wyprodukowana?
                                      Czy to jest ta CAXA 1.4 którą masz w stopce?
                                      Pozdrowienia,
                                      Krzysztof

                                      Komentarz

                                      • loyd
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2342

                                        Chris_M, tak ...

                                        Komentarz

                                        • patryk23
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1105
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                          Witam! Myślę ,że w gąszczu bicia piany mój post przyda się.

                                          Słynny nastawnik po zmianach konstrukcyjnych powiedział Pa pa!!!!!

                                          Opłaciło się wymienić to w serwisie ,bo wytrzymał prawie 2 lata ( 2 tyg przed upływem gwarancji) . Zaczęło się po zimie raz na X , pozniej częściej aż do 80% startów po nocy (Na przestrzeni 2 m-cy)

                                          Wystosowałem pismo :

                                          Wtedy i wtedy był wymieniony rozrząd razem z nastawnikiem , który wykazuje znamiona wadliwego. Wada objawia się 2-3 sekundowym metalicznym dzwiękiem z okolic rozrządu podczas rozruchu po nocy. Wnoszę o naprawę gwarancyjną.

                                          taki był sens tylko trochę inaczej napisane .

                                          Samochód wzięty na diagnozę i po 2 dniach tel , tak coś jest na rzeczy ,ale będą sprawdzać czy to napinacz, lańcuch , nastawnik. po paru dniach do odbioru .

                                          I co ważne przedstawiłem problem rzeczowo, i nie było mydlenia oczu itd tylko Profesjonalne podejście .

                                          Licząc pozorne oszczędności przy wymianie nie w ASO , byłbym w d... bo nastawnik teraz ok 700 ( coś u stacha47 podrożało) + zrzucenie i złożenie Rozrządu .

                                          A tak jest za Free i Papier ze Skody odnośnie wymiany , chodziaż jest ryzyko ,że Cyrk zacznie się po 2 latach gwarancji.

                                          Tak więc nie ma pewności co do ,poprawionych, części . Jestem 2 po matompra , któremu wymieniono nastawnik z magiczną końcówką.

                                          Komentarz

                                          • LUKI
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5776

                                            Zamieszczone przez patryk23
                                            Jestem 2 po matompra , któremu wymieniono nastawnik z magiczną końcówką.
                                            jesteś trzeci
                                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                            Komentarz

                                            • t_omko
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 163
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              To i ja dorzucę swoje 3 grosze do dyskusji.... bo przecież nie każde 1,4tsi ma problem z rozrządem:>
                                              Mam octavię wyprodukowaną w listopadzie 2009 i nigdy nic mi nie zatyrkotało - przebieg 75tys. Pierwsza zmiana oleju była po 20tys ale później zmieniałem co 15 i obecnie śmigam na Fuchs'ie Supersyn 0W30. Jeżdzę często na krótkich odcinkach ale nigdy nie szaleję gdy silnik jest zimny. Aaaaaa, zawsze zostawiam samochód na biegu i tylko w 2-3% przypadków dodatkowo zaciągam ręczny.

                                              Pozdrawiam!
                                              Moja OII FL Combi

                                              Komentarz

                                              • iFi
                                                Elegance
                                                • 2012
                                                • 906

                                                Wszystkie te zabiegi - super oleje, zostawianie na biegu albo nie to jest jakieś zaklinanie rzeczywistości... jedni mają problemy i będą je mieć choćby wymienili i 10 razy rozrząd inni nie mają albo nie słyszą albo nie wiem co... a problem pewnie leży po trochę w samych częściach a wcale bym się nie zdziwił gdyby dodatkowo jakiś problem np montażowy przyczyniał się do tego, że w określonych warunkach dane egzemplarze się sypią a inne w tym czasie robią spore przebiegi i nic im nie dolega.

                                                Generalnie VW zmienił proces produkcyjny w najpopularniejszych jednostkach, są na pasku i konsument jest happy. My natomiast ponieważ kochamy nasze samochody będziemy znosić ich fanaberie żaląc się w monitor kolegom w bólu.

                                                Komentarz

                                                • Ceed1
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 461

                                                  To czy konsument jest happy bo silnik na pasku to jeszcze zobaczymy.

                                                  Komentarz

                                                  • iFi
                                                    Elegance
                                                    • 2012
                                                    • 906

                                                    A widzisz niezadowlonych posiadaczy O3, 1.4TSI?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...